Brev:
Mad til baby - 6 mdr.
15. april 2017
Alder:
6 mdr.
Mad til baby - 6 mdr.
Hej Helen
Vi har været godt i gang med at give vores pige på 6 måneder og 10 dage mos siden hun var 5 måneder. Vi røg desværre ind en gang hvor hun kastede voldsomt op 2 timer efter at have fået risgrød. Vi troede det var en mavevirus og ventede nogle dage med mad igen. Så gav vi hende ris igen, og denne gang kastede hun voldsomt op 10 gange og vi måtte på skadestuen med hende. Derfor holdt vi endnu nogle dages pause med mad. Vi talte med lægen om, at hun måske ikke kan tåle ris. Når man googler dette kommer der mange frem, hvis baby har kastet op 2 timer efter ris.
Vi har nu prøvet at give hende nogle af de grøntsager vi allerede havde afprøvet på hende i måned 5 og lidt frugt, men hun er ikke så glad for at spise længere, som hun var dengang.
Hvor hurtigt bør vi få hende op på 2 måltider om dagen? Og introducere kød?
Vi vil så nødigt havne i samme situation igen med andre fødevarer, men vi skal jo igang... Det skal lige siges at hun får MME hele døgnet. Skal hun så have jerntilskud?
Med venlig hilsen
Maria