Mad til baby - 6 mdr.

15. april 2017

Alder:
6 mdr.

Mad til baby - 6 mdr.

Hej Helen

Vi har været godt i gang med at give vores pige på 6 måneder og 10 dage mos siden hun var 5 måneder. Vi røg desværre ind en gang hvor hun kastede voldsomt op 2 timer efter at have fået risgrød. Vi troede det var en mavevirus og ventede nogle dage med mad igen. Så gav vi hende ris igen, og denne gang kastede hun voldsomt op 10 gange og vi måtte på skadestuen med hende. Derfor holdt vi endnu nogle dages pause med mad. Vi talte med lægen om, at hun måske ikke kan tåle ris. Når man googler dette kommer ...

Annonce

... der mange frem, hvis baby har kastet op 2 timer efter ris.

Vi har nu prøvet at give hende nogle af de grøntsager vi allerede havde afprøvet på hende i måned 5 og lidt frugt, men hun er ikke så glad for at spise længere, som hun var dengang.

Hvor hurtigt bør vi få hende op på 2 måltider om dagen? Og introducere kød?
Vi vil så nødigt havne i samme situation igen med andre fødevarer, men vi skal jo igang... Det skal lige siges at hun får MME hele døgnet. Skal hun så have jerntilskud?

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien